Ubisofts Skull & Bones, ett piratspel som har varit i utvecklingsfasen under väldigt lång tid, har än en gång blivit försenad. Inte för att spelet inte är färdigt – teamet bakom spelet vill helt enkelt ha lite extra tid för att polera spelet ordentligt. De vill också ha tid till att implementera de ändringar de har skapat efter att de har fått feedback från deras tekniska tester.
För att vara säkra på att denna finslipning blir så bra som möjligt har Ubisoft skapat ett specialteam, baserade i Ubisofts huvudkontor i Frankrike, som kommer att hjälpa det vanliga teamet att avsluta spelet så att det äntligen kan släppas på marknaden. Trots hjälp från huvudkontoret är det fortfarande Ubisoft Singapore som leder projektet, men som vanligt är de del av ett nätverk av Ubisoft-kontor över hela världen som har hjälpt till att utveckla Skull & Bones.
Skull & Bones presenterades under E3 2017 och har genomgått ändring efter ändring under dess utvecklingsfas. Det var meningen att spelet skulle komma ut i mars nu i år, men nu har alltså Ubisoft skjutit fram spelet och säger att det istället kommer att släppas någon gång mellan 1 april 2023 och den 31 mars 2024. Skull & Bones kommer att släppa en beta-version innan det färdiga spelet släpps, men det har inte meddelats när beta-versionen kommer ut.
Ubisofts senaste förseningar och slopningar
Skull & Bones är inte den enda förseningen som har skett på Ubisoft den senaste tiden. För inte så länge sedan meddelade de att tre obetitlade spel som var under utveckling har alla blivit slängda i papperskorgen. Anledningen som Ubisoft gav är att de anser att spelmarknaden har förändrats de senaste åren och att de därför måste tänka om när det gäller deras framtida spel. De kom fram till att de tre spelen inte skulle göra bra ifrån sig i dagens spelklimat och att det därför var bättre att helt enkelt slopa dem.